čtvrtek 2. března 2017

RAW TYČINKY ŠVESTKA-MÁK-SKOŘICE




Od doby, kdy jsem vyrobila své první raw tyčinky, uplynula už nějaká doba. Raw energy tyčinky kokos kakao patří ke stálicím na našem jídelníčku a stále platí, že nezarmoutí ani jako pozornost přinesená na návštěvu či narozeninovou oslavu. Už jsem se jich ale nasytila dostatečně a tak jsem se rozhodla zkusit nové kombinace. Zjistila jsem, ze je tolik možností, že ani není třeba se držet konkrétního receptu. Vlastně jde jen o to, aby tyčinky držely pohromadě, což zajistí nějaké měkké sušené ovoce jako jsou datle, švestky, fíky nebo rozinky a mixér. Já jsem měla doma zrovna zásobu domácích sušených švestek, a tak jsem se rozhodla zkusit udelat tyčinky z nich. Zjistila jsem, že švestky jsou snad ještě chutnější než datle, protože narozdíl od sladkých datlí, mají chuť sladkokyselou, což tyčínkám dává nový rozměr. Švestky si u mě ihned získaly oblibu a v kombinaci s mákem a skořicí prostě nemají chybu. :-)


Ingredience:
180 g sušených švestek
20 g sušených jablek
40 g máku (celého)
3 lžičky skořice
40 g lískových oříšků
15 g sezamu 

Postup:
Švestky, jablka a oříšky pokrájíme na menší kousky a dáme postupně do mixéru (food processoru). Já po zkušenostech začínám se švestkami, mixuju jen chvilku - cca 20-30 sekund, pak přidáme sušená jablka, mák, skořici a lískové oříšky a opět jemně mixujeme. Nakonec přidáme sezam a ještě lehce rozmixujeme, jen pár sekund. S mixováním je třeba opatrnosti. Tyto tyčinky jsem mixovala jen zlehka, aby v nich byly kousky, ale pokud budete chtít mixovat dohladka, doporučuji kouknout na foto návod a tipy v mém dřívějším receptu na raw tyčinky kokos-kakao.
Když jsme s texturou spokojeni, vyndáme "těstíčko" z mixéru a vytvarujeme. Já obvykle tvaruji do obědové plastové krabičky (foto opět u receptu na tyčinky kokos-kakao), vyklopím dám na pečícím papíru do lednice aspon na pár hodin ztuhnout. Poté krájím tyčinky. Jiný způsob tvarování je dát hmotu mezi dva pečící papíry a vyválet na plát požadované tloušťky a poté rozkrájet na tyčinky. A pokud by vás tvar tyčinek nudil, můžete volit jakýkoli jiný tvar - od kuliček až po tvarování ve formičkách. Fantazii se zde meze nekladou. :-) Já prozatím zůstávám u tvaru tyčinek, která často slouží jako zdravá svačinka synovi.

Doba přípravy: 20 minut
Počet porcí: 6


Žádné komentáře:

Okomentovat