neděle 21. října 2018

RAW DORT MRKVOVÝ



Na jednom foodparku kdysi jsem zahlédla u stánku s raw dorty oranžový dort. Zjistila jsem, že se jedná o mrkvový dort a prý je jeho výroba podobná jako výroba jiných dortů s krémem a jeho základ tvoří namočené kešu oříšky. Od té doby jsem jen čekala na příležitost tento dort vyzkoušet doma. Byla jsem si jistá, že až bude potřeba, najdu nějakou inspiraci na internetu. Ale omyl. Receptů na mrkvové raw dorty je spousta, ale nenašla jsem žádný, kde by byla mrkev v krému....no tak jsem recept vymyslela. Jak už je pravidelným čtenářům receptů na mém blogu známo, nemám doma fandy zeleniny, takže jsem pro jistotu ten stejný den udělala dorty dva, kdyby náhodou tento mrkvový neprošel. Zároveň jsem ho ale nabídla jako první, abych využila aspon šance tu zeleninu předložit. A k mému překvapení si syn několikrát žádal o přidání. :-)
Vzhledem k malému počtu testujících strávníků a dvěma dortíkům jsem dělala pouze jeho malou verzi (ve formě o průměru 12cm). Pokud chcete dortík připravit na nějakou oslavu o více lidech, doporučuji použít formu mezi 18-23cm a množství ingrediencí dát 3-4 násobné (podle velikosti formy).

Korpus:

Ingredience:
50g sušených datlí
50g lískových ořechů
Volitelně půl lžičky kokosového oleje

Postup:
Datle namočíme aspoň na 2 hodiny do vody. Poté vodu slijeme, datle vymačkáme a mixujeme v mixéru spolu s oříšky. Můžeme vymixovat dohladka nebo nahrubo (tak to mám osobně radeji).
Těsto natlačíme na dno dortové formy, které jsme si vystlali pečícím papírem. I když se dort nebude péct, vyplatí se formu i tak vystlat pečícím papírem, aby se nám dort snaz z formy vandával. ;-)
Dáme do lednice a vrhneme se na krém.


Krém:

Ingredience:
100 g kešu oříšků namočených přes noc
2 očištěné mrkve (cca 150 g)
1 pomeranč (budeme používat i kůru, tak je lepší použít bio pomeranč)
25 g rozpuštěného kakaového másla
1 lžička kokosového oleje v tekutém stavu
1 lžíce kokosového mléka
2 lžíce javorového sirupu (pro striktně raw použijem jiné sladidlo - např agávový, datlový nebo rýžový sirup)
Špetka soli

Postup:
Zcedíme vodu z namočených kešu oříšků a rozmixujeme je dohladka. Přidáme nastrouhanou mrkev a mixujeme dále do krému. Postupně pak zamixováváme všechny ostatní ingredience.
Hotový krém klademe na korpus a celý dortík uložíme na několik hodin (ideálně přes noc) ztuhnout do lednice.

Doba přípravy: cca 60 min + 24 hodin příprava - namáčení
Počet porcí: 2





Žádné komentáře:

Okomentovat