pondělí 22. února 2016

ČOKOLÁDOVÁ PĚNA


Momentálně bojuji s kašlem, jak bývá v tomto období roku obvyklé. A shodou okolností jsem se dočetla, že na kašel je dobrá čokoláda. Má být dokonce účinnější při tlumení kašle, než kodein. Jako čokoholik to samozřejmě ráda otestuji, a tak jsem nelenila a připravila jsem úžasnou pochoutku - čokoládovou pěnu. :-)

Ingredience:
180g čokolády min 70% (já jsem měla 80%)
3 bílky
100 ml smetany ke šlehání
55g třtinového cukru
Může být 2cl (malý panák) alkoholu na ovonění - já jsem dala amareto
Špetka soli
Na ozdobu a osvěžení chuti:
1 dílek čokolády (nastrouhaný na hoblinky)
Dvě hrsti lístků máty a asi lžička cukru

Postup:
Čokoládu nalámeme na kousky a necháme na páře rozpustit a pak necháme chvíli zchladnout, aby nebyla horká.
Mezitím si vyšleháme bílky kam jsme dali špetku soli. Šleháme tuhý sníh. Pak přidáváme po půlkách cukr a šleháme si lesklé tuhé pěny. Ve třetí nádobě vyšleháme šlehačku.
Zatím nám čokoláda trochu vychladla, takže ji můžeme opatrně stěrkou smíchat se sněhem. Do vymichané hmoty přidáme i šlehačku, opatrně přidáme alkohol a celé opět stěrkou jemně vymicháme v hladkou jednotnou čokoládovou pěnu. Plníme do skleniček a necháme vychladit.
Podáváme ozdobené strouhanou čokoládou a můžeme ozdobit mátou, kterou jsme si v hmozdíři rozdrtili s cukrem.
Dobrou chuť. 

Doba přípravy: 30 min plus vychlazení několik hodin 
Počet porcí: 3-4 porce:

Žádné komentáře:

Okomentovat