pátek 26. února 2016

OKURKOVO-POMERANČOVÁ LIMONÁDA S PŘÍCHUTÍ BEZU, MÁTY A MEDUŇKY


Tak mám nový mixér, a protože mi mé domovské vařící skupině na facebooku pořád vyskakovaly provokativní příspěvky s limonádami, tak jsem chtěla zkusit také tu slavnou okurkovou. Byla výborná a tak jsem nelenila udělat rodinný výlet do Tesca dokoupit limetky na další várku. Bohužel limetky neměli, ale zato mi do oka padly krásné pomeranče. A tak vznikla nová verze této oblíbené letní limonády. :-)



Ingredience:
3/4 okurky
1 l perlivé vody
1 pomeranč
1 hrst lísků máty a meduňky zhruba půl na půl
Sirup z bezových květů dle chuti
Cukr či jiné sladidlo dle chuti (je možné sladit pouze bezovým sirupem)
kostky ledu dle potřeby

Postup:
1/2 okurky nakrájíme i se slupkou a rozmixuju. Zbývající 1/4 nakrájíme na kolečka přímo do limonády.
Rozmixovanou okurku zalijeme trochou perlivé vody a dám do lednice na 10-15 min odležet.
Poté přecedíme přes sítko nebo plátýnko a dolijeme zbytek vody. Vymačkáme šťávu z půlky pomeranče a zbytek nakrájíme do limonády. Nalijeme sirup dle chuti - já jsem měla doma jen zbytek, cca 1 lžíci, tak jsem pak jednotlivé porce dosladila cukrem dle potřeby. 
Ozdobíme mátou a meduňkou. 
Kostky ledu dám do sklenic a zaliju limonádou.

Žádné komentáře:

Okomentovat