sobota 5. března 2016

GRATINOVANÉ BRAMBORY S CUKETOU A RAJČATY S TRESKOU NA PÁŘE


Stává se vám také, že máte v lednici pusto a není šance jít nakoupit? A přitom je potřeba nakrmit ty malé hladové krčky. :-) Naštěstí tentokrát jsem tam našla aspoň jednu cuketu a pár rajčat. Nějaký ten sýr a brambory také byly a smetana se u nás najde vždy. K tomu jsem vytáhla z mrazáku ještě 3 porce tresky s tím, že to nějak zkombinuju. Musím říct, že jsem nečekala, že se spolu bude gratinovaná zelenina a ryba tak chuťově ladit. Navíc mě zaujala jednoduchost přípravy a výsledný efekt. Mám to štěstí, že ačkoli mám doma špatného jedlíka, tak ryby miluje, takže úspěch byl téměř zaručen i zde. :-)

Ingredience:

- 5 menších brambor - cca 600g
- 1 středně velká cuketa
- 4 keříková rajčata
- 3 stroužky česneku
- půl balení mozzarelly
- 70 g sýru Grana Padano (nebo jiný sýr parmezánového typu)
- Lžíce olivového oleje
- 100 ml smetany (min 30%)
- Sůl, Pepř
- Tymián
- Rozmarýn

- 3 filety z tresky
- Sůl, pepř
- citron
- pár kapek kvalitního oleje

Postup:
Brambory oloupeme a spolu s ostatní zeleninou nakrájíme na tenké plátky. Na plátky nakrájíme také mozzarellu a pak už vše skládáme do olejem vytřené zapékací mísy nebo pekáčku do vrstev. Každou vrstvu jemně osolíme a opepříme a přidáme trochu sušeného tymiánu a rozmarýnu. Nejdříve jsem skládala brambory, poté cuketu, rajče, mozzarellu a pak opět brambory a cuketu.
Vedle v nádobě si zatím rozmícháme smetanu s utřeným česnekem a nalijeme ji na zeleninu. Poté pečeme na 180 stupňů asi 40 minut - dokud nejsou brambory měkké. V této chvíli nasypeme parmezán a dopékáme dozlatova - asi 10-15 minut. Můžeme přidat troubě na 200 stupňů.

Zatímco se nám gratinují brambory se zeleninou, připravíme si tresku. Porce si osolíme a opepříme, zakápneme citrónem a pár kapkami kvalitního oleje.
Dáme do parního hrnce a dle velikosti filetů necháme 10-15 minut napařovat.

Poté servírujeme. Dobrou chuť. :-)

Doba přípravy: 60 minut
Počet porcí: 3



Žádné komentáře:

Okomentovat