neděle 12. března 2017

PEČENÉ KUŘECÍ MASO V KŘUPAVÉ KUKUŘIČNÉ KRUSTĚ SE ZELENINOU A DRESSINGEM ZABALENÉ V CELOZRNNÉ TORTILLE


V pátek měl syn slíbeno, že se půjdeme podívat do jeho oblíbeného modelového světa vláčků. Miluje to tam a zavítáme tam průměrně 2-3x do měsíce. Obvykle tam chodíme po školce, kdy já spěchám z práce, abych ho stihla vyzvednout před zavíračkou a ve městě pak obvykle dostanu hlad. Nic moc rychlého, ale zároveň přijatelného i pro malé strávníky (syn chce vždy ochutnat co má maminka) jsem cestou nenašla, tak jsem se stavila v KFC a vybrala jsem si tam tortillu s kuřecím masem a zeleninou. No a to mě přivedlo k nápadu, že bych mohla udělat tortilly i doma s náplní, kterou chceme. :-)
A tak vznikly tyto jednoduché voňavé tortilly, které jsou krásně barevné, zdravé a velice chutné. Základem jsou kuřecí prsíčka nakrájená na menší kousky, naložená v jogurtu, oleji a koření a poté obalená v corn flakes a upečená. Vzniknou tak úžasné křupavé kousky, kterými se tortilla naplní a přidá se listová a další zelenina, dle toho, co je momentálně k mání. Já jsem měla k dispozici směs listové zeleniny, ve které byl mladý špenát, rukola, mladý červený mangold a mladé listy červené řepy a výborně se k chuti kuřete v krustě hodila. Křupavost a barvu jsem ještě dodala na tenko nakrájenými proužky papriky.


Ingredience:

Kuřecí kousky

- 2 kuřecí prsa
- 3 lžíce bílého jogurtu
- 1 lžička kari bez přidané soli (já používám buď směs Davídkovo koření nebo si dle chuti namíchám své)
- 2 lžíce panenského olivového oleje
- 1 větší nebo 2 menší stroužky česneku
- sůl, pepř
- Corn flakes dle potřeby (ideálně čisté bez dochucovadel a konzervantů - dají se koupit např. ve zdravé výživě nebo v DM drogerii

Náplň do tortilly
- 2 hrsti listového salátu míchaného nebo jednodruhového dle chuti (já jsem použila mix salát s rukolou, mladým špenátem, mladým červeným mangoldem, mladými listy červené řepy)
- půl papriky nakrájené na tenké proužky (použila jsem červenou, ale může být i kombinace jiných barev a druhů paprik)
- 3 ks celozrnných tortill

Dressing:
- 75 g bílého jogurtu ideálně s 10% tuku (lze použít i zakysanou smetanu místo jogurtu)
- půl lžičky majonézy (nemusí být)
- 1 malý stroužek česneku (bez klíčku)
- 1 lžička pažitky
- Pár kapek citronové šťávy
- půl lžičky třtinového cukru
- Sůl, pepř dle chuti

Postup:

Kuřecí kousky
Kuřecí prsa nakrájíme na menší špalíčky, osolíme a opepříme a naložíme je do směsi kari koření, olivového oleje, utřeného česneku. Nakonec přidáme 3 lžíce bíleho jogurtu, promícháme a necháme marinovat ideálně přes noc, pokud spěcháme, tak alespoň 2 hodiny.
Rozpálíme si troubu na 200 stupňů a než se nahřeje, obalíme si kousky v rozdrcených kukuřičných lupíncích, dáme buď na plech s nepřilnavým povrchem nebo na plech s pečícím papírem a pečeme asi 15-20 minut. V pulce pečení kousky otočíme.

Dressing
Než se nám kousky masa upečou, připravíme si dressing. Do bílého jogurtu dáme lžičku majonézy (kdo nechce, nemusí), lžičku cukru, utřený česnek bez klíčku, sůl, pepř, zakápneme šťávou z citronu a přidáme pažitku. Vše pořádně promícháme.

Tortilly
Když je vše připraveno, na chvíli si nahřejeme jednotlivé kusy tortill na pánvi, aby byly teplé (pozor, ať to nepřeženeme a nemáme z nich křupavé placky ;-) ) a mezitím si smícháme salát s dressingem a začneme plnit tortilly tak, že doprostřed dáme salát, papriku a kousky masa a zarolujeme tak, že spodní stranu tortilly přehneme a boční zarolujeme.


Počet porcí: 3
Doba přípravy: 20-30 minut (plus doba marinování)

Žádné komentáře:

Okomentovat