neděle 3. září 2017

SNÍDAŇOVÁ SRDÍČKA


Znáte kupovaná srdíčka z ovesných vloček nebo mini snídaňové sušenky do mléka? Já je znám od doby, kdy mi takové věci začala nosit moje maminka. Protože maminka se snaží obvykle vybírat mezi takovýmto mlsáním to lepší a čte složení, dostaly se mi do ruky srdíčka i sušenky s celkem dobrým složením a mixem ucházejících obilovin (ovesné vločky, žitná mouka, ječná mouka,...). Syn si zamiloval zejména srdíčka a začal si na nich pochutnávat s mlékem. Dříve už jsem experimentovala s vlastním receptem na takové sušenky a tentokrát jsem se rozhodla si s receptem pohrát ještě více. Základ pro tyto a mnoho mých dalších (zatím nezveřejněných) sušenek je stejný.


 V podstatě používam odvozeninu jednoduchého receptu na máslové sušenky se základními poměry 3:2:1 mouka:máslo:cukr. Obvykle ubírám cukru cca na 2/3-3/4 z původního poměru (pokud tedy mám použít např. 300 g mouky, 200 g másla a 100 g cukru, použiju jen 60-75g) a kombinuji třtinový cukr s jinými sladidly, jako je panela, med nebo datlový sirup. Pak stačí jemné variace ve složení a tvarech a můžete si vyhrát co hrdlo ráčí. Je dokonce jedno, jestli použijete pouze bezlepkové mouky, výsledek bude vždy fungovat. Proto je tento obecný jednoduchý recept ideální na zkoušení obilovin všeho druhu. Teď se podíváme na to, co jsem použila já pro tento recept.

Ingredience:
150 g jemných ovesných vloček
50 g žitné chlebové mouky
50 g mouky z červené čočky
50 g celozrnné špaldové mouky
200 g másla
60 g třtinového cukru
15 g datlového sirupu
4-5 lžic (raw) kakaa
50 g kvalitní čokolády nasekané na malé kousky (minimálně 70% kakaa)
2 lžíce nahrubo pomletých vlašských ořechů
Špetka soli


Postup:
Nejdříve rozmixujeme ovesné vločky na hrubší mouku. Pokud vám nevadí hrubší struktura, můžete tento krok v klidu vynechat, bude to fungovat i tak. ;-)
Poté smícháme všechny ingredience dohromady a vytvoříme kompaktní těsto. Necháme ho vychladit v lednici několik hodin (nebo přes noc). Před pečením si rozpálíme troubu na 160 °C, těsto v rukou trochu propracujeme, aby mírně povolilo a vyválíme přes potravinovou fólii na tloušťku cca 0,5-0,7mm. Vykrajujeme srdíčka či jiné tvary a klademe na plech s pečícím papírem. Pečeme asi 10 minut, necháme vychladnout a můžeme servírovat třeba v mléku či jogurtu a nebo zobat jen tak.

Tip: Pokud se vám nechce vykrajovat, můžete udělat třeba kuličky. Jen je třeba počítat s tím, že mírně povolí a budou z nich spíš bochánky. ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat